Chcesz być sprzedawcą, ale w konkretnym sklepie: odzieżowym, perfumeryjnym, elektronicznym lub innym? Sprawdź, jak dostać tę pracę – co zrobić, by mieć największe szanse na zostanie dostrzeżonym i docenionym. Przygotuj się do pokonania konkurencji!
CV i list motywacyjny
Na wymarzone stanowisko sprzedawcy możesz aplikować niezależnie od otwartej rekrutacji – CV warto wysłać w odpowiedzi na ogłoszenie lub tak po prostu. Warto też zanieść dokument osobiście, by pokazać, że Ci zależy. Pamiętaj, by umieścić w nim zarówno kompetencje twarde (np. umiejętność obsługi kasy, odbyte szkolenia), jak i miękkie (np. świetny kontakt z ludźmi, zdolność przekonywania do zakupu).
Do CV powinieneś dodać list motywacyjny, w którym już na tym etapie wykażesz się zaangażowaniem: znajomością branży, umiejętnością wykonywania czynności na danym stanowisku, a nawet zaznajomieniem z polityką firmy.
Rozmowa rekrutacyjna
W trakcie rozmowy rekrutacyjnej rozwiniesz to, co zapoczątkował list motywacyjny. Przekonaj rekrutera, że w zasadzie już jesteś jednym z członków zespołu. Znasz przecież wartości firmy, sam się nimi kierujesz, używasz produktów sprzedawanych w tym sklepie, masz wiedzę na temat materiałów wykonania, sposobów produkcji, pochodzenia surowców. Udowodnij, że klient nie zaskoczy Cię żadnym pytaniem.
Wiedza i doświadczenie
Jeśli masz możliwość odbycia kursów lub szkoleń branżowych albo odbycia praktyk lub zatrudnienia w sklepie konkurencyjnym wobec tego, o którym marzysz, zrób to przed aplikacją do docelowej firmy. Zdobądź jak najwięcej argumentów przemawiających za tym, że to właśnie Ty powinieneś stać się sprzedawcą w wymarzonym sklepie.
Wszystko gotowe? Aplikuj i stań się sprzedawcą! Zobacz oferty: praca Katowice, Kraków, Wrocław, Warszawa, Poznań, Trójmiasto, Białystok – gdzie tylko chcesz.
Zdj. Shutterstock