Rozrywka

Streaming muzyki w sklepie bez opłaty ZAiKS – czy to możliwe? Poznaj Publicmusic!

• Zakładki: 10


Korzystanie ze streamingu muzyki bądź radia internetowego w celach zarobkowych – nawet pośrednio, np. kiedy puszcza się muzykę jako tło dźwiękowe w sklepie odzieżowym – wiąże się z opłatami uiszczanymi w ZAiKS-ie. Warto jednak wiedzieć, że istnieje sposób, by uniknąć takich opłat. O jakim sposobie mowa? Przeczytaj!

Opłata za streaming – czy to wystarcza?

Używanie muzycznych serwisów streamingowych takich jak Spotify zazwyczaj wiąże się z uiszczaniem opłaty abonamentowej za nieograniczony dostęp do bazy utworów muzycznych bez reklam. O ile jednak na użytek prywatny – podczas słuchania muzyki samodzielnie, z rodziną lub nawet na prywatnej imprezie urodzinowej – to w zupełności wystarcza, o tyle z opłaconego streamingu nie można korzystać w sklepie, restauracji, salonie kosmetycznym ani innym miejscu, w którym muzyka stanowi element doświadczenia klienta, czyli kiedy pełni funkcję komercyjną choćby w sposób pośredni. Na straży praw autorskich do utworów muzycznych dostępnych w serwisach streamingowych stoją organizacje takie jak ZAiKS, wobec czego nie uniknie się płacenia im za korzystanie z wybranych piosenek.

Streaming muzyki i radio online… bez ZAiKS-u?

Problemem serwisów streamingowych z muzyką i radiów internetowych jest fakt, iż dostępna w nich/puszczana przez nie muzyka nie stanowi ich własności. Dlatego korzystając z utworów komercyjnie, musisz rozliczać się z artystami m.in. poprzez opłaty ZAiKS-u. I tu pojawia się Publicmusic, czyli system skupujący utwory muzyczne w różnych stylach z całego świata. System ów nie tylko tworzy bazę piosenek gotowych do wykorzystania w placówkach komercyjnych, ale także sam posiada do tych piosenek prawa. W efekcie masz jedną opłatę i nie martwisz się o ZAiKS ani pozostałe organizacje. Na dodatek ta prosta usługa jest korzystna cenowo, bo np. dostęp do radia internetowego wyniesie Cię… 22 zł miesięcznie! Co najważniejsze, bez dodatkowych umów możesz z niego korzystać komercyjnie.

Zamiast korzystać z radia internetowego Publicmusic, w którym nie masz wpływu na rodzaj ani kolejność utworów, możesz kupować w tym serwisie albumy z gatunku dopasowanego do prowadzonej przez Ciebie działalności (przykładowo inna muzyka sprawdzi się w wykwintnej restauracji, inna w młodzieżowym sklepie odzieżowym). Publicmusic oferuje albumy w cenach subskrypcji czasowej (cena to… zaledwie 4 zł!) bądź jednorazowego zakupu (koszt to 34 zł, co nadal jest ceną bardzo atrakcyjną). Warto skontaktować się z firmą i poprosić o wsparcie przy doborze muzyki do konkretnego celu komercyjnego.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
14 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *